Friday, 13 April 2012


Skop kajian dengan lebih terperinci...... J 


Tajuk kajian :

Faktor yang mempengaruhi pembelian secara online 
(e-shopping) dan kepuasan pelanggan ke atas pembelian secara online dalam kalangan pelajar UNIMAS.

Jenis kajian :

“correlation study”
Adakah kepuasan pelanggan mempengaruhi faktor pembelian barangan secara online.

Ganguan penyelidik :

  • Mengapa ramai pelanggan gemar melakukan pembelian secara online. Adakah lebih mudah?
  • Adakah produk yang dibeli secara online memberi kepuasan yang maksimum kepada pelanggan?
  • Adakah pelanggan boleh mengambarkan keadaan fizikal sebenar sesuatu produk jika ianya adalah pembelian secara online?
  • Adakah produk sampai kepada pengguna dalam kualiti dan cirri-ciri yang dikehendaki?
  • Adakah produk yang dibeli secara online memenuhi citarasa pelanggan?

Tempat kajian :

 Universiti Malaysia Sarawak, Kota Samarahan, Kuching Sarawak.

Analisis unit :

Pelajar UNIMAS (generasi Y, remaja)

No comments:

Post a Comment