Tajuk
kajian :
Faktor
yang mempengaruhi pembelian secara online
(e-shopping) dan kepuasan pelanggan
ke atas pembelian secara online dalam kalangan pelajar UNIMAS.
Jenis
kajian :
“correlation
study”
Adakah
kepuasan pelanggan mempengaruhi faktor pembelian barangan secara online.
Ganguan
penyelidik :
- Mengapa ramai
pelanggan gemar melakukan pembelian secara online. Adakah lebih mudah?
- Adakah produk yang
dibeli secara online memberi kepuasan yang maksimum kepada pelanggan?
- Adakah pelanggan
boleh mengambarkan keadaan fizikal sebenar sesuatu produk jika ianya adalah
pembelian secara online?
- Adakah produk
sampai kepada pengguna dalam kualiti dan cirri-ciri yang dikehendaki?
- Adakah produk yang dibeli secara online memenuhi citarasa pelanggan?
Tempat kajian :
Universiti
Malaysia Sarawak, Kota Samarahan, Kuching Sarawak.
Analisis unit :
Pelajar UNIMAS (generasi Y, remaja)
No comments:
Post a Comment