Maklumat yang diperolehi semasa Pertandingan Poster Final Year Projek..
Apakah objektif kajian ini dilakukan?
Jawapan :
- untuk menganalisis dimensi sosial yang ketara dalam menyumbang kepada kepuasan pelangan
- untuk mengenalpasti dimensi SERQUAL yang paling dominan yang mempunyai sumbangan terbesar kepada kepuasan pelanggan terhadap kualiti perkhidmatan
Soalan 2 :
Bagaimanakah cara melaksanakan kajian kuantitatif
?
Jawapan : kajian
kuantititif boleh dilaksanakan dengan menggunakan:
·
descriptive
statistic
·
person
correlation coefficient
·
multiple
linear regression
Soalan 3 :
Apakah conceptual framework (rangka kerja konsep) yang bersesuaian
dengan tajuk kepuasan pelanggan. Apa itu SERQUAL teori?
Jawapan : untuk kepuasan pelanggan
boleh menggunakan teori yang dikemukakan oeh Parasulaman iaitu kepusan
pelanggan yang boleh dibahagikan kepada 5 faktor iaitu :
- Tangibles – kemudahan fizikal,
peralatan, pemnampilan kakitangan, dan sebagainya.
- Kebolehpercayaan – keupayaan untuk
melaksanakan khidmat dengan tepat
- Responsif – kesediaan untuk membantu
dan memberi respons kepada keperluan
pelanggan
- Jaminan – keupayaan kakitangan untuk
memberi inspirasi kepada keyakinan dan kepercayaan
- Empati – sejauh mana perkhidmatan yang penyayang akan diberikan.
Soalan 4 :
Apakah teori yang sesuai
untuk saya gunakan bagi tajuk Tahap kepuasan pelajar UNIMAS terhadap kualiti
perkhidmatan di Klinik Kesihatan
UNIMAS.
Jawapan : saya boleh menggunakan
teori “service quality”, “attitude”, “SERVPERF” atau “SO NEED”
No comments:
Post a Comment